Ринок пристроїв для відеозйомки переповнений пропозиціями, тому сьогодні так важко зробити правильний вибір. Продавці і консультанти віщають про мегапикселях і надчутливих сенсорах останніх моделей відеокамер, про які пересічному споживачеві практично нічого невідомо, а підсумок - неправильний вибір, переплата і розчарування.
За допомогою цих матеріалів ми спробуємо навести світло на темні голови недосвідчених користувачів, щоб охоронні системи відеоспостереження на ваших об'єктах на 100% виконували поставлені завдання. Тут не буде рекламних пропозицій або упередженого ставлення до тієї чи іншої моделі - тільки наочне порівняння і незалежна оцінка.
У порівняльних тестах брали участь 3 зразка з приблизно однаковими технічними характеристиками, щоб у прихильників певного бренду не було грунту для ревних обговорень.
Ми вважаємо, що ця «битва» на рівних умовах. Десь характеристики різні, але якщо пристрої нівелювати за всіма параметрами, то відеокамери мають рівні можливості.
Зміст:
Кожна нова модель відеокамери набуває все більше кількість мегапікселів, або ж дозвіл сенсора. Важливо розуміти, що цей параметр більше важливий для мобільних пристроїв і аналогічних гаджетів, ніж для охоронних систем відеоспостереження, так як для останніх основним критерієм є деталізація зображення. Якщо брати реальні факти, то на якість зйомки в системах відеоспостереження впливають:
Сьогодні виробники випускають камери з високою роздільною здатністю сенсора, але частково використовують старі комплектуючі для оптичних і обчислювальних елементів, оскільки технології виробництва ще не ідеальні. Таким чином, споживач купує камеру з 5 мегапікселями, яка перевершує дозвіл FullHD, але в реальності отримує 2-4 Мпкс. Також потрібно розуміти, що для обробки відеосигналу з високою роздільною здатністю потрібні потужні процесори, а це впливає на кінцеву вартість пристрою.
А тепер до правдивих фактів. У мережі можна знайти десятки тестів, коли камера з 2 Мпкс перевершує за якістю картинки модель з 5 Мпкс, і ось чому. Відеокамера може мати сенсор з великою роздільною здатністю, що і є центром переконань для недобросовісних торгашів, але вбудований об'єктив розрахований лише на 1 Мпкс. В результаті зняті відеоматеріали не перевищать дозвіл 1-го мегапікселя. Забавно, правда?
Це не означає, що немає камер з 5 мегапікселями, які знімають відео з відповідним дозволом, але об'єктиви для таких режимів зйомки ставлять тільки в дорогих брендових моделях, але ніяк не в бюджетних китайських пристроях.
У деяких ситуаціях камера з 4 Мпкс знімає з найкращим реальним дозволом, ніж модель з номінально великим параметром відеосенсор. Це обумовлено тим, що технологія виробництва старих модифікацій має більш розвинену і якісну комплектуючу частина, в тому числі оптику і обчислювальні процесори. Якщо розбирати цей момент на фундаментальному рівні, то все виглядає ще більш переконливіше.
Фіксація зображення перед об'єктивом відбувається за рахунок світлочутливих елементів відеосенсор, що по суті і є пікселями. Кількість цих пікселів на фіксовану площу визначає дозвіл матриці. Якщо взяти дві камери з високим і низьким дозволом, але при рівних інших параметрах, то перша матиме меншу світлочутливість, оскільки з ростом пікселів зменшується ефективна світлочутлива площа (збільшується площа «мертвих зон»).
Потрібно пам'ятати і про такий важливий параметр як освітлення. При звичайних умовах освітленості камери будуть показувати наближене до максимального значення дозвіл, але якщо проводити тести в сутінках, то модель з меншою кількістю пікселів буде фіксувати картинку з більше деталізацією, особливо, якщо у першого і другого варіанту однаковий розмір відеосенсор.
Чи не все так погано з камерами високої розподільчої здатності. Вони будуть краще знімати динамічні сцени, оскільки в моделях 5 Мпкс бітрейт буде вище, ніж в камерах 4 Мпкс, але і тут дозвіл не дає істотних переваг, так як системи охоронного відеоспостереження знімають здебільшого статичні сцени, де різниця між 4 і 5 мегапікселямі практично непомітна.
Підводячи підсумок цього розділу, зазначимо, що мегапікселі не є головним критерієм для оцінки якості отримуваної картинки. Потрібно повністю оцінювати пристрій, в тому числі звертати увагу на тип оптики і потужність обчислювальних елементів.
Заявлені характеристики виробників:
Кут огляду у MPX-AI53PRO становить 88 °. Ця IP-камера має п'ять функцій інтелектуального відеоаналізу і виготовлена за стандартом IP66, що дозволяє їй працювати в температурних режимах від -40 до +60 ° C. Пристрій захищений від вологи і пилу, а також обладнано захистом від грози і перепадів напруги.
Живлення камери interVision MPX-AI53PRO працює від мережі 12 В, а також по каналу PoE. Модель підтримує ONVIF протокол, в тому числі є підтримка дворазового WDR до 120 дБ і цифрова стабілізація зображення. Що стосується інфрачервоного підсвічування, то її дальність складає 30 метрів, чого цілком достатньо для ефективного огляду периметра в нічний час.
Також як і попередня модель Hikvision DS-2CD2055FWD-I має інфрачервоне підсвічування дальністю до 30 метрів і підтримує протокол ONVIF. В якості харчування використовується вбудовані адаптер PoE для підключення кабелю по мережі Ethernet. Виробник заявляє, що камера обладнана розширеним динамічним діапазоном на 120 дБ, який дозволяє на одному кадрі одночасно відображати яскраві і темні ділянки.
IP-камера DH-IPC-HFW2531SP-S-S2 з кутом огляду 103 ° виготовлена за стандартом IP67, тому добре захищена від бруду, пилу і може працювати в температурних діапазонах від -40 до +60 ° С. Для харчування і передачі даних використовується технологія PoE (один кабель для всіх завдань). Також пристрій має широким динамічним діапазоном WDR на 120 дБ з підтриманням стандарту ONVIF. Як і у інших моделей, дальність інфрачервоного підсвічування до 30 метрів, що ставить все три камери в однакові умови під час нічної зйомки.
Для тестів вкрай важко підібрати ідентичні моделі від різних виробників, щоб отримати неупереджені результати, тому ми взяли зразки з максимальною роздільною здатністю і фіксованим об'єктивом, після чого помістили їх в вуличні умови на одну і ту ж точку огляду. Так глядач зможе наочно оцінити те, що відбувається і зробити об'єктивні висновки.
Отже ... Ми провели 5 випробувань, в яких, як виявилося, кожна модель мала відмінні показники. Десь різниця була не сильно відчутна, а деякі тести стали поваленням для окремих зразків. Ось що у нас вийшло.
Перший тест проводився в денний час і, здавалося б, все відеокамери повинні були показати однаковий результат, але якщо придивитися до якості картинки і передачі кольору, тобто відмінності, хоч і незначні. Це добре помітно по великій площі одного кольору, наприклад, трава, дорожнє покриття, стіна будівлі. Камера interVision MPX-AI53PRO показала яскраві і насичені кольори трави (вони трохи неприродні), що пов'язано з високою світлочутливістю відеосенсор. Це також відбилося і на інших об'єктах: оздоблення стін, кольорові ворота і тп.
Не критичний і суб'єктивний показник, але наше завдання полягало в тому, щоб визначити всі відмінності між трьома зразками.
Один з важливих параметрів охоронних систем відеоспостереження - деталізація дрібних об'єктів. Для цього тесту ми запустили автомобіль і оцінили захоплення номерного знака. Замір проводився на близькому і середній відстані. У першому випадку однозначним лідером стала IP-камера від interVision, яка зафіксувала номерний знак з розбірливість в 95% (не видно лише дрібних написів, номер можна розпізнати на 100%).
На середній відстані все камери провалилися, оскільки вкрай важко розпізнати літерні і цифрові значення номерного знака автомобіля. Оцінюючи об'єктивно другий завмер, тут також в лідерах interVision MPX-AI53PRO, так як в порівнянні з іншими зразками вона показала більш-менш розбірливу картинку, коли інші видали просто змащений малюнок без будь-яких розпізнавальних знаків.
Динамічна сцена на всіх трьох камерах практично ідентична. За рахунок різної фокусної сили відеокамер є незначні відмінності в геометрії рушійного об'єкта, але це ніяк не впливає на сприйняття відео. Так само як і в першому тесті спостерігається різниця в перенесенні кольорів, але сам процес руху зафіксовано рівно, без ривків і збоїв.
І ось він, найцікавіший і наочний тест. З перших кадрів беззаперечним лідером стала відеокамера interVision MPX-AI53PRO, яка показала чітку, розбірливу і, що для багатьох видасться дивним, кольорову картинку. Справа в тому, що інфрачервоне підсвічування в моделі від interVision навіть не включилася, оскільки висока світлочутливість сенсора від Sony використовує навіть найменші проблиски світла від ліхтарів, що відбивають поверхонь і небесних світил. Важко навіть повірити, що це виміри були зроблені вночі.
Що стосується камер Hikvision і Dahua, то обидва зразки задіяли інфрачервону підсвітку і показали чорно-білу картинку. Друге місце ми віддаємо Dahua DH-IPC-HFW2531SP-S-S2, оскільки дана модель видала картинку з великим видимим відстанню, на що однозначно вплинула найкраща світлочутливість, яка не набагато, але все-таки вище, ніж у Hikvision.
Все, що можна розгледіти на камері Hikvision, перебувати в межах 10-15 метрів, і то не на весь кут огляду, що фактично неефективно, навіть для простих домашніх систем відеоспостереження.
Останній тест з рушійним об'єктом в темний час доби був формальним, оскільки попередні виміри явно показали, на що здатна кожна з трьох випробовуваних відеокамер. interVision MPX-AI53PRO знову залишила конкурентів позаду, демонструючи чітку кольорову картинку по всьому периметру.
З боку прихильників марок Dahua і Hikvision однозначно будуть обурення, що камери були в різних умовах і основні параметри сильно відрізнялися, але це лише незріле мислетворчість. З огляду на різницю в ціні майже 50% і то, що камера interVision MPX-AI53PRO впевнено залишила позаду конкурентів в тестах, ми рекомендуємо купувати саме її.
Український виробник пропонує розумну ціну і, що наочно підтвердили тести, комплектує відеокамери якісними компонентами, які показують чудові результати в різних умовах.